
Realizujemy projekt „Szkoła Podstawowa im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Szulborzu Wielkim – szkołą nowoczesnej edukacji”
Gmina Szulborze Wielkie wraz z firmą TOP EDUCATION Eliza Masny realizuje projekt „Szkoła Podstawowa im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Szulborzu Wielkim – szkołą nowoczesnej edukacji” nr projektu FEMA.07.02-IP.01-0385/24– Działanie: Wzmocnienie kompetencji uczniów w ramach programu współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027, Priorytet VII Fundusze Europejskie dla nowoczesnej i dostępnej edukacji na Mazowszu, działanie FEMA.07.02 Wzmocnienie kompetencji uczniów.
Głównym celem projektu jest podniesienie jakości edukacji w Szkole Podstawowej w Szulborzu Wielkim poprzez rozwój kompetencji kluczowych, społecznych oraz społeczno-emocjonalnych u uczniów oraz rozwój kwalifikacji zawodowych nauczycieli.
Grupą docelową projektu jest 120 uczniów oraz 17 nauczycieli ze Szkoły Podstawowej im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Szulborzu Wielkim, prowadzonej przez Gminę Szulborze Wielkie.
Zadania i działania, które będą realizowane w ramach Projektu to:
1. Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze i rozwijające uzdolnienia uczniów – klasy 1-8;
2. Zakup sprzętu i pomocy dydaktycznych - W ramach zakupu sprzętu i pomocy dydaktycznych planowane jest nabycie różnorodnych urządzeń i materiałów edukacyjnych, które wspomogą proces nauczania. Wśród kluczowych elementów znajdują się:
· Monitor interaktywny 65” – nowoczesne urządzenie z systemem Android 11, 8GB pamięci RAM oraz ekranem 4K UHD, zapewniające wysoką jakość obrazu. Gwarancja 2 lata z możliwością wydłużenia do 5 lat.· Urządzenie wielofunkcyjne oraz projektor OVER MAX 4,2 FullHD z wifi – ułatwiające prezentacje i interaktywne zajęcia.
· Tablica flipchart z blokiem mobilnym oraz ekran na stojaku AvtekTripod – przydatne w trakcie wykładów i warsztatów.
· Tablice interaktywne – wspierające aktywne uczenie się.
· Materiały do zajęć z języka angielskiego – w tym readers, activitybooks oraz oprogramowanie, które rozwijają umiejętności językowe uczniów.
· Interaktywna podłoga – innowacyjne narzędzie do rozwijania kompetencji społeczno-emocjonalnych, oferujące gry i zabawy ruchowe, które angażują dzieci w naukę.
· Programy interaktywne z matematyki, fizyki, chemii oraz przyrody – wspierające rozwój uzdolnień uczniów.
· Pomoce dydaktyczne do przedmiotów przyrodniczych, w tym modele szkieletu i człowieka.
· Materiały do zajęć rozwijających umiejętności podstawowe – obejmujące gry planszowe i materiały plastyczne.
2. Rozwój kompetencji podstawowych - umiejętności logicznego myślenia z wykorzystaniem TIK dla uczniów – klasy 1-4;
- Rozwój kompetencji społeczno-emocjonalnych uczniów – klasy 4-8;
- Rozwój 3 umiejętności przekrojowych uczniów- klasy 1-8;
- Rozwój kompetencji w zakresie umiejętności uczenia się – klasy 5-8;
- Rozwój kompetencji proekologicznych uczniów – klasy 1-8;
- Doradztwo zawodowe dla uczniów – klasy 7-8;
- Podnoszenie kompetencji kadry w pracy z uczniem z problemami emocjonalno-społecznymi;
- Gamifikacja – metodyka pracy z uczniem – doskonalenie umiejętności nauczycieli;
- Podnoszenie kompetencji nauczycieli w pracy z uczniem.
Rezultaty projektu obejmują:
- Zwiększenie aktywności uczniów w procesie edukacyjnym poprzez wykorzystanie nowoczesnych narzędzi dydaktycznych, takich jak tablice interaktywne i laptopy.
- Udoskonalenie umiejętności matematycznych oraz logicznego myślenia, a także zdolności do przetwarzania i tworzenia informacji.
- Wzrost kompetencji społeczno-emocjonalnych uczniów, co przyczyni się do lepszej współpracy w grupie oraz umiejętności radzenia sobie z emocjami.
- Rozwój umiejętności międzyprzedmiotowych oraz proekologicznych, co wpłynie na kształtowanie odpowiedzialnych postaw wobec środowiska naturalnego.
- Podniesienie kwalifikacji nauczycieli w zakresie pracy z uczniami oraz rozwiązywania problemów związanych z emocjami i relacjami społecznymi.
W efekcie projekt przyczyni się do długotrwałej poprawy jakości nauczania w Szkole Podstawowej w Szulborzu Wielkim.
Projekt będzie realizowany w okresie od 1 marca 2025 roku do 31 października 2026 roku.
Całkowita wartość Projektu wynosi 857 183,75 zł, w tym:
- dofinansowanie – 771 383,75 zł:
728 606,19 zł - płatność ze środków europejskich:
42 777,56 zł - dotacja celowa z budżetu państwa;
- wkład własny niepieniężny w postaci udostępnienia sal na zajęcia – 85 800,00 zł
#FunduszeEuropejskie
#FunduszeEU